پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر آقای سید علی حسینی سیستانی

پاسخ دفتر معظم له در تقدیر از خدمات پزشکان و پرستاران به بیماران ویروس کرونا

بسم الله الرحمن الرحیم

دفتر مرجعیت عالیقدر شیعه آقای سید علی سیستانی (دام ظله)
سلام علیکم
همان طور که می دانید در روزهای اخیر بر اثر انتشار ویروس کرونا بسیاری از مردم به آن مبتلا شدند، و کادرهای پزشکی و پرستاری و افراد داوطلب در بیمارستان ها و مراکز درمانی بی وقفه برای بهبود حال مبتلایان و بیماران مشکوک به کرونا در تلاش هستند، و بر اثر ارتباط آنها با بیماران همواره در معرض انتقال ویروس قرار می گیرند و سلامت یا چه بسا زندگی خودشان را به خطر می اندازند، مرجعیت دینی در این باره چه پیامی برای آنها دارد؟

 


بسم الله الرحمن الرحیم

معالجه بیماران و مراقبت از آنها و انجام دادن امور مربوط به ایشان یک واجب کفائی بر پزشکان و کادر پرستاران و تمام کسانی است که اهلیت انجام این کارهای مهم را دارند، و مسئولان ذی ربط موظف هستند تمامی تجهیزات مورد نیاز جهت حفاظت آنان از خطرات ابتلا به این بیماری را فراهم کنند، و در صورت تعلل در این وظیفه هیچ عذری از آنان پذیرفته نیست.
بدون شک اقدامات این عزیزان - علی رغم تمامی چالش ها و مشکلات پیش رو - عملی بزرگ و تلاشی گرانقدر است که نمی توان برای آن قیمتی تعیین کرد، و چه بسا اهمیت کار آنها نزدیک به دفاع رزمندگان قهرمان از کشور و ملت در خطوط مقدم باشد.
به تأکید خداوند تبارک و تعالی تلاش این بزرگواران را در دنیا ارج می نهد و پاداش آن را در آخرت عطا می فرماید، بلکه امید می رود هر کس از آنها جان خود را در این راه فدا کند در روز قیامت به او پاداش و جایگاه شهید داده شود. ما از آنها به خاطر این اقدامات انسانی تشکر و قدردانی می کنیم، و از خداوند متعال می خواهیم آنها را از هر بدی محفوظ بدارد. انه سمیع علیم.

21- رجب - 1441هـ

دفتر مرجع عالیقدر آقای سیستانی (مُدّ ظلّه) نجف اشرف

العربية فارسی اردو English Azərbaycan Türkçe Français