پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر آقای سید علی حسینی سیستانی

بسمه تعالی
رؤیت هلال ماه شوال در شامگاه امروز سه شنبه 29 ماه مبارک رمضان با چشم غیر مسلح ثابت شد، بنابراین فردا چهارشنبه اول ماه شوال و روز عید سعید فطر است.
ان شاء الله بر همه مسلمانان مبارک باشد.
دفتر آقای سیستانی (مد ظله)

خدمات اجتماعی » مدرسه علامه بلاغی ـ نجف اشرف

Belagh01 Belagh02 Belagh04 Belagh05 Belagh06 Belagh07 Belagh08 Belagh09


این مدرسه در محله حویش , خیابان سور نجف اشرف با زیربنایی به حدود 366 متر مربع بنا نهاده شد , و فضای قابل استفاده آن نزدیک به 1500 متر مربع در چهار طبقه است , این مدرسه 41 حجره جهت اسکان طلاب حوزه علمیه را در خود جای داده , همچنانکه هر طبقه شامل سالنی جهت تدریس , کتابخانه و اماکنی با کاربری های دیگر است .  

حضرت آیت الله (دام ظله) دستور دادند این مدرسه آراسته به نام یکی از اعلام نجف اشرف در قرن چهاردهم هجری , یعنی آیت الله محقق شیخ محمد جواد بلاغی (متوفی 1352 هـ) باشد , ایشان مؤلف کتابهای : آلاء الرحمن , الرحلة المدرسیة ، الهدی إلی دین المصطفی , و کتابهای گرانبهای دیگری نیز می باشد .

از سویی دیگر , از آنجایی که وجود پایگاهی جهت شناسایی هلال ماه های قمری ضروری به نظر می رسید , و مرکزی جهت این کار وجود نداشت دفتر حضرت آیت الله (حفظه الله) بر آن شد تا چنین پایگاهی در پشت بام این مدرسه تأسیس شود , زیرا از جهت مکانی علاوه بر ارتفاع مناسب , این مدرسه اشراف بر جهت غربی شهر نجف اشرف دارد , جهتی که در آن دیدن افق به راحتی امکان پذیر است .

العربية فارسی اردو English Azərbaycan Türkçe Français